Pàgina d'inici > Setmana dels mitjans digitals > 2005. La publicitat a Internet

2005. La publicitat a Internet

1a Fira de Mitjans Digitals
La publicitat a Internet
(21 d’octubre de 2005)
(per Toni Dalmau)

  • Joan Grau, director d’operacions de Media Contacts Barcelona
  • Àngel Cortés, director de Noticiasdot.com

Joan Grau, director d’operacions de Media Contacts Barcelona

Grau, responsable de la companyia de màrqueting interactiu de Media Planning Group va dir textualment que “és impossible” que tots els mitjans digitals “puguin viure bé de la publicitat online”.

Va explicar que la facturació publicitària a internet a l’estat espanyol va pujar el 2004 a 94,5 milions d’euros (21,5 milions més que l’any anterior) i que han començat a augmentar els preus de les tarifes publicitàries, la qual cosa, segons ell, és un bon símptoma de que hi ha més anunciants disposats a fer campanyes a internet.

Tot i això, Grau va dir que les 10 publicacions digitals més grans s’emporten el 80 per cent de la publicitat i va confirmar que a internet passa el mateix que succeeix en la premsa, ràdio i televisió: que a les centrals de mitjans no els interessa treballar amb webs mitjanes i petites. Això és degut bàsicament a tres motius:

  • Els grans anunciants volen fer campanyes que les vegi molta gent
  • A les centrals de mitjans els és més fàcil negociar bons preus pels seus clients oferint una bona inversió publicitària a una o diverses publicacions grans
  • I que per assolir el mateix impacte publicitari, una campanya feta en webs petits exigeix a la central multiplicar les gestions.


Àngel Cortés, director de Noticiasdot.com

Va confirmar que han estat inútils els seus esforços per aconseguir grans anunciants. “Les centrals de mitjans no tenen en compte els mitjans petits a l’hora de planificar les campanyes”, va dir, tot recordant que Noticiasdot.com rep diàriament unes 50.000 visites, serveix unes 300.000 planes diàries i envia cada jornada a 15.000 lectors el “newsletter” amb els titulars de les notícies més destacades.

Segons Cortés, el mercat publicitari només dona a les webs mitjanes o petites les següents sortides:

  • Posar-se en mans de les agències exclusivistes, unes intermediàries que es queden el 60 per cent dels ingressos de cada campanya.
  • Acceptar la imposició de les agències de camuflar la publicitat (en forma d’enllaços) dins les informacions, enganyant als lectors que es pensen que els links tenen valor periodístic i no pas econòmic.
  • Entrar en els programes d’afiliació que paguen per resultats (per clics o per fitxes amb nom, adreça, telèfon etc. omplertes pels lectors).

Respecte als programes d’afiliació, Cortés es va mostrar relativament satisfet dels resultats obtinguts amb els anuncis de Google (uns 2.500 dòlars al mes).

  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari